Dagens DISS!! Förbannade SJ!!!


Förr i tiden... då JAG var barn! På det tiden klarade SJ av att få tågen att gå även när det var vinter..
Med anledning av gårdagens sista inlägg vill jag tillägga:

Tjejerna var skitduktiga!! De skulle hem precis som vi kommit överens om fast det blev lite missförstånd.
Då lade sig SJ i. Tåget som skulle ta hem tjejerna från Kugsör till Arboga var inställt och tjejerna ringde upp SJ. De fick till svar att det skulle sättas in buss... kanske... Om det inte dykt upp någon buss om en kvart så skulle de ringa upp igen... för att bli skjutsade med taxi.
Nu pratar vi kväll och Sverige och december... HUR välklädda är tjejer en fredag när de räknar med att INTE stå ute i flera timmar?
Morsan fick tills slut lägga sig i och ringa SJ också. Deras telefonkö är inte nådig! 5 före i kö och en halvtimmas väntan på sin tur...
Tåget som skulle gå 22.13 stod stilla någonstans och jag lade på luren kl 23.08 när jag fått besked om att taxi skulle ringas in.
En dryga halvtimma senare fick jag lov att ringa upp igen. Då fick jag besked om att taxi bokats kl 23.11 och den bekräftats "för tio minuter sen". Taxin bokades från Eskilstuna!!
Då hade det varit smidigare och varmare för ungarna att ta fel tåg från början (se tidigare inlägg).

Halv 1 hade vi hem två frusna ungar och téet stod på bordet för att tina upp dem.
Varför vi inte hämtade dem? Varsin Long Drink satt himla gott när vi tittade på TV:n tidigare på kvällen. Ingen av oss vågade köra när det började krångla med stående tåg.
Men nu vet vi att om ungarna tänker åka tåg så ska vi vara beredda att köra, i alla fall på vintern då SJ blir fastfrusna... varje år...

Om det här kan man ju bara säga... DISS!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0