Åldersgräns för blogg??

Med anledning av artikel i AB

http://www.aftonbladet.se/wendela/article8233707.ab

Jag förstår inte riktigt... Finns det problem med barn som bloggar? Eller är man rädd att det ska BLI problem?

Det står att läsa i artikeln att barn ska inte blogga om sin shopping. Det gäller "rikemansbarn" som sprider kulor omkring sig om jag förstått det rätt...
Är då problemet att någon shoppar för många pengar? Eller är problemet att andra missunnar folk att bränna sina egna pengar?
Alex Schulman använder ord som "provocerande". Då torde väl ändå problemet ligga hos den som läser som tillåter sig bli provocerad av så värdsliga ting som shopping.
I min värld får JAG inte mer pengar att shoppa för, inte heller mina barn, även om andra skulle låta bli att visa vad som handlas.
Visst kan man väl bli avundsjuk! Men det ger mig fortfarande inte mer i pluskan.
Det luktar lite kommunistiskt tänkande att börja censurera i bloggar. Det är väl upp till var och en att välja vad man läser och vad man tar till sig!
Och som sagt... det förändrar inte MIN värld om saker och ting tystas.

Däremot så finns det en ganska stor terapeutisk effekt i bloggande! Jag har använt mig av http://blogstart.se för att slumpa runt bland bloggar. Det finns en hel uppsjö av barn/tonåringar som antagligen skriver det som de inte förmår att uttrycka verbalt. Med stor risk för generalisering så tycker jag att det ser ut att finnas ganska många bokstavsdiagnoser och liknande bland barnbloggare.
Dessa bloggar läser jag ibland lite förskräckt men med lite insikt hoppas jag att många som skriver även får ur sig det som trycker.

Kan vi inte då se de bloggar som är VÄRDA att läsas istället för dem som provocerar av en eller annan anledning?
Eller vill vi bli provocerade..

Sen ser jag ju då att jag kan inte heller hålla truten utan blir provocerad av en artikel i Aftonbladet....
Fan... Lågt, Tarja!...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0