Halv åtta hos mig... med fyllehund

Jaha.. då var det lördag igen..
Idag följer vi vår nya tradition troget. Det blir "halv 8 hos mig en fredag kl 6 men nästa fredag" fast det blev en lördag den här gången :)
Nemi får i vanlig ordning följa med och det är något som hon bara älskar! När vi har packat ner några Long drink/öl, eller vad vi vill ha med oss, i en kasse och Nemi står med i hallen så tjuter hon! När kassen åker fram och hon får följa med så är det guld!
DET är väl en fyllehund på riktigt...

Vad som vankas i matväg har vi lite dålig koll på. Jag har för mig att det blir något helt enkelt som typ korv och makaroner. Men det duger bra det med. Den dagen när det blir ett jobbigt krav att prestera mer än man vill, då skiter vi i det. Det MÅSTE få vara kul och kännas bra!

Den här morronen hade jag sovmorron! Inte förrän 8 kom pälsbollen Nemi med sin dreglande nos för att säga go'morrn. Älskling hade dessvärre sämre med det, 5 ringde hans klocka och jag antar att han stämplade in halv 6. Men så är det ibland, en annan helg är det jag som är på jobbet och han kan kossa sig ända till 8. 

I vanlig ordning så springer katten och retar hundarna. På bilden har Mini just slutat att bli provocerad efter tillsägelse från mig. Och Nemi funderar på hur hon smidigast ska kunna kasta sig upp på soffan och upp i fönstret utan att matte ska suga tag i nackskinnet på henne med... Det är ju liiite svårt för de stackars hundkrakarna att låta bli när katten retas... men jag tycker nog att det är jag som bestämmer hur det ska jagas omkring eller inte..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0