Den lilla fan...

... som blev kvar av jämtarna här i huset är bra söt! Jag förlorade i namnval helt otippat... jag tyckte faktiskt att Gullefjun var passande åt den lilla söingen! Och hon ÄR aktiskt minst! Eller, ja... åtminstone yngst...
 
 
 
Jämfört med den lilla fan på riktigt, chihuahuan som ska vara kvar så är hon mest "gullefjun" också. Jämten har ingenting att sätta mot när den andra minstingen fräser till och rabiat sätter henne på plats. Min tanke då är: HUR skulle den sötingen kunna avancera till jakthund!?
De andra är lika söta de, även om jämten vinner plats i hjärtat när minnena far tillbaka till våra huskytyper. Pudlarna är bedårande och den som väljer "Dampet" kommer garanterat att få en glad och livlig hund med hjärtat på rätt ställe! Resten i kullarna är med både söta och trevliga... ingen kan påstå att det har blivit en miss med någon av dem!
 
Förutom hundar så hände det inte så mycket här i huset... mer än det allra nödvändigaste. Veckorna går och det är jag tacksam över för nu är vi på väg mot våren och värmen!!
Några hållpunkter har jag förutom sommar och sol... och det är hjärtats förtjänst. Dels inför helgerna och nu dessutom en tvådagarskryssning att se fram mot! Det betyder två dagar utan de sedvanliga ansvaren och det ska bli skönt att koma iväg. Med tanke på hur njutbart det var i Gotland så blir nog inte det här sämre!
 
Maria och Oliver bor hos Milos farmor just för tillfället... de ha haft oturen att få in mögel i lägenheten men å andra sidan får de allt renoverat vilket de avstod när de flyttade in! *Och Milo, lille gullet, han bara växer och blir större! Jag fattar inte vart tiden tar vägen!
 
Tjejerna har börjat skolan och det verkar gå bra! ALLT som är bra ÄR bra och det kan ingen ta ifrån oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0