När livet är som bäst!

Det är väl ingen hemlighet att vår familj kan njuta av de små ljusglimtar som dyker upp!
Eller att vi kan GÖRA ljusglimtar av det som egentligen borde vara ett mörker...
 
Jag måste ju säga att jag blir lite fnissig av kommentarer som "sen"... "i morron"... "när jag fixat..."...
... det som återstår är bara sånt som: "ska bara måla färdigt..."håller på att städa vinden".
Ur det här går ingen ut som vinnare, de som varit med och slagit vad har satsat på samma! Tur att vi inte slagit vad om pengar och att känslan av att vinna enbart får os just... fnissiga.
DET är en av de här sunkiga saker som ändå gör livet lite spännande, även om det kommer att sluta med att jag med mina vänner får slita häcken av oss.
 
En riktig ljusglimt är ju när jag får förmånen att låna hela hundflocken att sova med!
Nu ska ju inte mitt hjärta tro att den håriga flocken betyder mer... men i brist på bättre!
Ingen kan ana hur mycket en bunt småhundar under och över täcket kan värma både kropp och själ!
En annan ljusglimt är när ett samtal med skolan kan resultera i en känsla av förståelse för min "lilla unge". 
 
Idag är det fredag och jag borde gå på begravning... DÄR hittar jag ingen ljusglimt och tänker inte utveckla ämnet...
Däremot är det en liiiten ljusglimt att jag kommer att kunna jobba i helgen! Det finns ju alltid Alvedon att ta till för att klara de timmarna som krävs!
Sen efter helgjobbet återstår några futtiga dagar innan hjärtat kommer på torsdag och då kan hundflocken känna sig dissad, så gott det går. På fredag bär det  iväg på kryssning och då ska vi verkligen koppla av! Eller hur, grabbar och tjejer! Just ja, någon får ju ranta omkring som tuppen i hönsgården och hålla rätt på oss som sällan lyckas hålla oss till skötsam-konceptet.
 
Men idag är det fredag... det regnar satan men jag behöver inte vara ute utan kan ta även den här dagen till återhämtning. Jag blir hämtad för att handla och Maria är så snäll så hon tar stallet... sen TROR jag inte att det sa vara så mycket mer!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0