Några dagar kvar då!

Som Anna uttryckte i morse:
"Om man tänker så här!: idag är det tisdag... det är dagen före onsdag! Och onsdag är dagen före när det är en dag kvar till fredag! Alltså är veckan snart slut!"
... och då kallar en del oss för pessimister?
 
Det är tråkigt att komma igång på morgonen när det är så grått ute! Jag borde gå och handla innan jobbet och så kommer att ske med... sen!
Jag borde också stilla mitt samvete med att leta reda på lite plast och lägga över bohaget som står staplat i två högar på tomten... OM det skulle börja regna!
Men egentligen borde jag bara släppa den tanken för efter veckorna av påminnelser om att röja ur behöver jag kanske inte ta det ansvaret!
Som vanligt är det rena upplaget på gården men i helgen får jag hjälp att köra undan! 
 
På tordag blir det tillökning i Anttila- huset! Stackars sate som ska stå ut med oss! 
Sen, som Anna säger, är det snart helg och en ledig sådan. Jag ser fram mot mitt sällskap som jag kan njuta av utan att stressa till jobb!
Det är nu som vi analyserande krakar har kommit på att "om inte det blivit så där, så hade det inte blivit så här"... typ... Det är bara att sladda in i framtiden och njuta av nutiden!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0