Äntligen Fredag!... ehhh... Torsdag!

Snacka om att tiden går långsamt när man väntar!
Men idag är det  Torsdag och dagen är späckad som tur är!
 
Det låter så himla gnälligt när jag måste upp så dödligt tidigt och jag får i och för sig skylla mig själv som har för vana att drälla i pälsen ett tag på morron. Utan den, kaffe och gott om tid är det svårt att vakna till med ett vettigt humör. Inte för att jag har svårt att gå upp på morron utan för att jag avskyr att stressa!
Dagpassen som jag har på schemat är inte särskilt många och det märks i vana att gå upp i tid till dessa. Nu ska jag ju inte gnälla egentligen men när jag varit hemma så är det för att jag varit sjuk! Det är inte riktigt samma sak som att ha en hederlig sovmorron.
 
Jobbet kommer att avlösas av möte och sen är det inte långt kvar! Efter det ska det handlas lite och sen ta med Anna för att hämta nyckel till lokal för hennes Halloweenfest i vanlig ordning till födelsedagen.
Just festen är så skönt nu när de är så pass gamla som de är och jag måste säga att de skött det snyggt alla år och jag förväntar mig detsamma i år igen!
 
Sen bara för att det är Torsdag så kommer hjärtat! Och i morron bär det iväg på kryssning med de bästa!
I min värld är det ganska omöjligt att vi INTE skulle ha kul! Det är lätträknat de gånger som vi inte har kunnat suga ur det bästa när vi umgås.
Skönt är det också att vi åker på fredag... det betyder att helgen inte är över när vi kommer tillbaka utan vi har en hel dag kvar av den! 
 
Nu börjar folk bli intresserade av bohaget som står vid huset. Jag antar att det snart kommer att decimeras på prylar om inte rätt folk hämtar men jag kan inte påstå att jag tycker det är synd! Det är beklagligt att jag får skulden för att vara falsk och lögnare när platsen sen länge påpekats att det behövs till annat. Men den biten är jag och mina jämlikar vana vid. Inte lätt att vara alla till lags när man har att göra med människor som inte vill tro på ord.
Jaja!
Nu är det jobb!
Jag är fortfarande korkad och tror att människor tar sitt ansvar och tar rätt på sitt! 
IDAG är nog sakerna borta när jag kommer hem! Oavsett vem som hämtat dem!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0