Väderleksrapport och vattenskador!

Usch och fy, vilket pissväder! Nu räcker inte en vanlig rumsren rapportering utan ren svenska får uttrycka tristessen! 
Vem som helst kan ju i och för sig titta ut och se vilket skitväder det är men den trista påföljden är ju långt värre!
Jag är glad att vattenskadorna inte drabbar mig personligen men så jävla tråkigt att se grejer bli förstörda trots veckovis med påstötningar. Men men... mer än så varken kan eller vill jag göra!
Tristessen i mörkret är påtaglig... ingen i huset orkar piggna till då gryning går över i grådis för att sedan träda in i skymning. VEM i hela friden kan bli pigg och alert då!
Nu är åtminstone hästarna inne för någon större ansträngning finns inte heller energi till... och den energi jag kan uppbåda spar jag till helgen när hjärtat kommer! 
 
Ett besök hos tandhygienist idag med "minstingen" gav positiva vibbar! Den hygienisten hade sånt klockrent bemötande att mitt mammahjärta blev alldeles varmt! Annars är jag van att få tjata och förklara, skälla och poängtera... men den här bara var kanonbra! Det ska tilläggas att jag var snabb att berätta det för henne med för om man kan skälla så måste man även kunna berömma!
 
Snart ska jag göra ett jätteryck och ställa mig i en varm dusch så frossbrytningarna efter utevistelsen jagas bort... sen ska jag bara vara!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0