Tillbaka till vardagen!

Efter en riktigt bra helg är vardagen tillbaka! Och den är inte sämre, den!
Jag möttes av ett litet, nytt liv i källaren och två till låg redan i lådan... nu äntligen har kattan börjat klämma ur sig sina bäbisar!
Det kom inte helt otippat då hon bäddade frenetiskt i går på en av de förberedda platserna men ack så gosigt!
Den andra nyblivna mamman tar så fint hand om sina tre kulstöterskor och den tredje mamman ska ha om ca en vecka har husse räknat ut.
 
Hjärtat kom innan helgen lagom till valpningen... och det var ju tur att vi fick se dem innan det bar iväg på havet. 
Kryssningen i sig var precis som vi förväntat oss! Med den sammmansättningen av vänner kan man bara ha roligt! Den största missen var dock att på morgonen möttes jag av 9.59 på displayen så frukosten missade vi. Det var nog första och sista gången som det hände men den sovmorronen var värd all frukost måste jag ju säga... inte alltid jag finner den ron att sova vidare.
Idag är en chilldag och det är nog tur... det blir lugnt och utan större planeringar, bara kattfödande och stall och hunddräll!
 
En sak som jag borde göra är att se vem som ville hämta skrot på gården. Det börjar bli hög tid att låta ord gå till handling och allt borde ju vara lugnt då det är gemensamma bekanta som vill ta rätt på skiten, ingen obekant som röjer. Om jag låter det stå kvar till "hämtar sen" antar jag att snön kommer att lägga sig över högarna och det tänker jag inte göra. Det är ju trots allt min tomt och chanserna att göra rätt för sig börjar ha runnit ut i sanden. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0