Love is all around <3

Vilken låt!
Vilken känsla att börja kunna lyssna på positiv musik!
"Tjoho! Det bästa som finns!"
 
Något annat än positivt kan väl inte bli med huset fullt av terapi! Det har väl inte gått någon förbi att djur höjer sinnesstämningen?
Och hur ska man bli annat än glad med alla dessa valpar och kattbäbisar! Som om det inte räckte med de vuxna ljuvliga varelserna.
Tur är också att jag ibland får låna en skock hundar att värma min kalla säng när hjärtat inte är här!
För fy, vad tomt det blir! 
Jag har väl aldrig varit annat än "all-in" när jag tycker och känner och nu är det mer påtagligt än någonsin. Men något jag alltid har behållt är en liten resurs som jag inte lagt på bordet att satsa för.
Och som den sanna septemberfödda jungfrun jag är så ska jag naturligtvis analysera varför jag den här gången inte ens har behållt en endaste liten slant utan lagt allt i potten!
Eftersom jag är och alltid har varit en korkskalle så kan jag lätt tro att en 16-årig korkskalle lätt skulle se till att låta något bra glida ur händerna. Om jag inte missminner mig så fanns den diskussionen redan då men hur lätt på en skala är det för två 16-åringar att förstå och agera på ett konstruktivt sätt.
Men nu är det väldigt mycket senare och åtminstone jag har fått lite självinsikt. Kom nu ihåg att jag inte har nämnt omdöme i samma veva! För lite är det så att jag känner att jag har liksom kastat in hatten och gått från hela mitt säkerhetstänk till att just riskera "all-in".
Jaja... det som inte dödar, härdar... men förhoppningsvis ska väl inget av det inträffa utan det känns väl att det faktiskt kan vara min tur att ha lite medgång!
 
Blablabla... nu igen... och mer lär det bli av den varan!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0