Ladda inför helgen!

... kan ju ni andra göra! 
JAG ska ta mitt ansvar och jobba hela helgen och lika väl är väl det när hjärtat ska iväg och förlusta sig i skogen.
Det är en sån där intensiv period med jobb, om man nu kan säga så överhuvudtaget med mitt arbete! Snacka om stor förmån att ha sina längre arbetspass vilket ger lite färre arbetstillfällen. Jag ska definitivt inte klaga för det är sån skillnad mot att jobba småslattar på 5-6 timmar åt gången. Försök få ihop en lite högre tjänstgöringsgrad på det!
 
Den här dagen har allt lyckats tjocka ihop sig men det löser vi lätt... vi som är så organiserade i kaoset!
Inneboende drar iväg för kvällsjobb, jag pyser iväg och jobbar natten och Anna är inbokad på Öppet Hus på Vasagymnasiet. Det är ett tips! Att gå dit för lite gofika, för jag antar att Mistelcaféet har öppet en sån kväll! Sen att kunna se alla duktiga elever vad de åstadkommer är ju som grädde på moset! Eller var prioriteringsordningen tvärtom, tro? Jag vet inte... fikat först!
Den som KANSKE är hemma är Natanya men hon har ganska ihärdigt besökt Brandsta och det är bra! Det är ett bra ställe för våra ungdomar!
Planen är att jag fixar med hundar på alla plan fram till halv3 då Anna tar vid nån timme. Sen klarar de sig  ett tag till hon kommer hem igen och husse dyker upp senare. Vilket flyt när vi är så många som kan hjälpas åt!
 
Och helgen... som sagt, den dödar jag med två heldagar och sen börjar nedräkningen för den eskalerande saknaden! Men man är väl vuxen och kan ta det "som en man"... tror jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0