Ungdomsverksamhet!

Nu har vi lyckats värma upp oss i köket med ungdomsverksamhet!
Det är de flygfärdiga som finslipar sina kocktalanger och är med för att laga mat och lyssna på mitt tjat. Jag måste ju få säga att de är makalösa som orkar med oss med alla förmaningar, allt pepp och förberedande snack!
 
Idag kan jag inte på något sätt säga att jag njuter av vyn genom fönstret... snön yr och det är dags för kvasten på trappan varje gång det ska valpkissas!
Fördelen är att Emilia och jag tänker njuta av de oändliga ridvägarna i Godbyskogen i morron! För det är ett lustigt fenomen... ju mer snö desto fler ridbara vägar har vi. Å andra sidan kan det bero på att vi inte ser allt som väcker vårt katastroftänk utan vi kan lulla fram i skogen var som och det funkar!
 
Den här veckan har jag avklarat tre pass på jobbet och har ett pass kvar. Det må verka fjuttigt med mina två timmar men man kan inte ana hur det tar att palta sig iväg och vara på alerten de timmarna!
Som tur är så ÄR det bara arbetsträning... så när jag försvinner i tanken blir det ingen katastrof.
 
Annars är det så skönt att kunna känna det lugn som jag aldrig trodde kunna infinna sig! Trots situationer som behöver redas ut eller åtminstone talas till rätta så har jag idag den hjälp jag så innerligt behöver. Den hjälp som erbjuder ett förstående utan förklaring och en hjälp som utan trix bara tar vid och pratar med den som för tillfället behöver.
Det känns som om jag funnit en som jag kan vandra med hur terrängen än ser ut!
Nackdelen är att jag blivit indragen i COD's (Call of Duty) beroendeframkallande värld! Den där förbannade dosan som kräver ett skarpt samarbete mellan öga-hjärna-hand! Dessutom behöver man reagera snabbt som satan!
Mina två tummar samarbetar inte med någon hjärnhalva än!
Men något säger mig att det är just sånt som jag behöver som får mina vindlingar att arbeta lite mer effektivt!
Vuxensysslan på kvällarna här är några, eller många, matcher... massor av fula ord och svordomar... men också avkopplande och kul!
Jag måste ju få uttrycka att det är roligare än Nyheterna...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0