Pensionärsliv!

Det är just vad det är! Och det är skönt, ska jag säga! Just nu, åtminstone...
Det är soffläge var kväll och en del av orsaken är min arbetsträning som påbörjats.
Det kan låta fjuttigt att vara på jobb några timmar och sen bli slut men så är verkligheten just nu. På något sätt så får det inte riktigt plats med mer energi men det kommer att bli bättre! För det första kommer jag att inte behöva tänka mig genom var dag rent "mekaniskt" och för det andra så räknar jag med att jag får en skjuts framåt när våren och sommaren tar vid efter den mörka vintern. Annars ska ju tilläggas att innanför pannbenet bor nåt helt annat än en pensionär!
 
Gårdagen blev en dag då det möblerades och städades både här och där i huset! Ungdomarna fick en kickstart då de kunde byta ut en del slitna möbler mot andra och piffa till sitt rum. Planeringarna inför deras förestående flytt blir nog mer verklig när de kan fixa redan nu och samla ihop det de vill ha!
 
Idag blir det några timmars arbetsträning och sen räknar jag kallt med att sova middag! För fy, vad jobbigt det är att gå upp tidigt när man inte är van!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0