Höstrusk med höstglöd!

Den här dagen har verkligen sitt innehåll!
Att vakna på rätt sida, nöjd...
Att tösabiten ringer, nöjd...
Hösten?... nja...
 
Sen har jag haft sällskap av de stora ungdomarna för hästbesök och hundpälsreducering. Det senare till ingen nytta...
Innan vi åkte passade jag på att åtminstone dammsuga upp de valpar som gömde sig i hörnen... för att inte tala om ryan över hela golven och den mysigt pälsklädda soffan!
En fika och pratstund med minstingen gav verkligen energipåfyllnad! För att inte tala om den bekräftelse som behövdes för att förstå det som avhandlats de senaste månaderna.
Att tala om dubbelspel tänker jag inte göra utan väljer att se ödets nycker som leder vidare för oss alla!
 
Det ÄR verkligen höst nu! Betet lider mot sitt slut och sedvanliga funderingar i när, var, hur vi ska flytta hästarna snurrar i kolan!
Kallt är det inne med! Men tofflorna fram och vänta på de eftersläntrande varma dagarna innan behovet av inomhusvärme gör sig gällande.
Höstglöd!
Hösten är den tid då sinnet kan slå sig till ro, när man kan krypa ner under filten och njuta av att känna värmen sprida sig...
Detta TROTS att jag egentligen redan inlett nedräkningen till nästa vår!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0