Dan före...

... fredag!
Snart är den här veckan slut med!
 
Idag blir det mitt varannanveckasgöra och i morron är dagen vikt för skogsvända och seriously deeptalk i skogen. Eller så blir det en skogstur med sedvanligt flams där det allvarliga får ge vika för humorn när sinnet inte orkar käka skit!
Det är riktigt skönt att vakna på morgnarna när sömnen är tillbaka efter en period på 3-timmarspass! Dock är jag helt utmattad på dagarna då jag inte är van att sova så många timmar åt gången men som vännen säger: Utan sömn är man speedad, med sömn kommer lugnet jag inte är van vid!
Igår tog vi en svamprunda som gav dålig avkastning i påsen men god påfyllning av positiv energi. Vi fruntimmer behöver den energin för att fungera!! Kanske behöver ni karlar den med... vad vet jag.
 
Saknaden av minstingen är påtaglig ju närmare jag är de andra! Jag önskar att hon kunde ta del av vår närhet i klanen och känna att hon har en betydande roll för att vi ska vara kompletta!
Synd nog finns det tendenser till en önskan utifrån att effektivt sätta käppar i hjulen, att blockera en väg för familjen att enas. Jag antar att det så småningom bryter genom om vi har tålamod och ork att vänta trots hjärteknipet.
Den enda gången då man kan dela 100 % på 5 och fortfarande få 100 % är när man pratar om kärleken till barnen. tänk om de kunde förstå det!
Det är inte alltid möjligt att visa det eller förklara det då den känslan helt enkelt finns i hjärtat!
 
Idag (och andra dagar) gäller det att skynda långsamt! Som alla dagar kommer det att rulla på i vanlig ordning bara jag tar mig tid att inte stressa! Det finns ingenting som inte går att göra bara jag låter mig själv hänga med och inte tro att jag kan skynda mig till den vanliga ordningen. Jag KAN inte "bättra mig" med ren styrkekraft med mindre än att driva mig långt ner i träsket!
Det jag gör och ger sker faktiskt när jag själv känner att jag vill och mäktar med det! Tackolov för styrkan som jag knycker från de starka som finns med mig!
 
Haha... som vanlig blir det svammelinlägg med dagens funderingar...
Tanken går till den nominering jag fått: En ängel!
Uh, det är människor runt mig som GÖR mig hel!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0