Dagens lunch!

Alltså... det är lite som det faller sig idag.
Popcorn, havregrynsgröt och jordnötsbågar...
Det är dagens lunch det!
Jag blir imponerad över den avslappnade linjen vi kör i huset just nu. Antagligen är det för att jag är trött och belåten som en kattjävel som fått pälsen struken medhårs!
Fast helt sant var det inte för KattN kommer varje gång vi hamnar i soffan eller bingen för att få påfyllning av att nöjt få kloa och bli gosad med!
Alltså... det är KattN som vill kloa och gosa... eller nåt.
 
Jag har tillbringat förmiddagen med stall och sen bad!
Och en del av tiden har jag försökt samla min stackars tankeverksamhet till något seriöst och hållbart... men idag verkar det gå som det brukar... Ganska dåligt!
Jag funderar på den där sinnesrobönen...
 
"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden."

Jag försökte redan i morse att reagera på den men misslyckades katastrofalt! Jag skyller på den tidiga timman för VEM kan nånsin fungera som sig bör så tidigt på morron!
Jag är fullt nöjd att kunna gå med ögonen öppna utan att ramla...
Ska jag sen vara ärlig så kommer jag inte ens på VAD det var som jag ville med det... SÅ illa är det!
Jag antar att en guldfisk i en glasskål har bättre koll på åtminstone det varv som den simmar... för i morse hade jag inte ens koll varvet ut.
Fast i ärlighetens namn så trivs jag med att gå zombieliknande på det viset. Det visar ju mig att jag kan slappna av och inte har någon som helst behov av kontroll... inte så tidigt åtminstone.
 
Asch, ni hör!
Morronsvamlet tenderar att fortsätta hela dagen!
Nu måste jag nog skärpa till mig. Om en halvtimme ska jag vara stöd åt dottern, efter det ska jag vara stöd åt nästa och efter det ska Anna iväg och shoppa i Köping, tror jag. Har inte så bra koll på vad som blev sagt... den diskussionen kom i slutet på varvet...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0