Prostituerad?

Så då var det dags igen för morgonens reflektioner!
Exakt HUR mycket är man villig att prostituera sitt sinne... för att tillfredställa andra!?
Det jag pratar om är arbete och annan sysselsättning som vi alla måste underkasta oss på ett eller annat sätt.
Vad trodde du?
Min tanke startade med det föregående inlägget som är ett sk sponsrat...
Jag använder mig ju av dem för att pressa mig lite för krav och för att känna efter hur mycket krav jag pallar innan jag grinar.
När jag skirver dessa inlägg hämtar jag en upplevelse som jag personligen äger. Den applicerar jag i det tema som det sponsrade inlägget handlar om!
I vanliga fall är ju min blogg mer eller mindre en avfallskvarn för känslor mne det här gör ju att jag måste skriva om något annat ibland! På gott och ont...
Här kom funderingen över att hora sig fram på bloggen... jag skirver det jag blir "tvingad" att skriva... inte det som jag KÄNNER att jag vill skriva om...
Samma är det ju egentligen på ett arbete...
Jag gör det jag måste... vad jag än tycker... och vad jag än vill...
... och detta för pengar!
Prostituerad?
Jag vet att uttrycket är dramatiskt och egentligen lite irrelevant...
Men visst är det värt att fundera på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0