Min Anna som uppfinnare!

AMB - formsprutar plast och ytbehandlar!
På AMB:s hemsida finns intressant fakta hur företaget bestått under en lång tid. Jag gillar att läsa när "våra" företag kan klara sig i kampen mot en del utländska med tanke på omsättning.
Det är imponerande hur en del företag kan utvecklas ikapp med tiden och bestå i den hårda konkurrensen.
Jag tänker att det borde finnas hur mycket som helst som produceras och KOMMER att produceras för ett sånt här företag.
Eftersom jag har min Anna som läser på Saabtekniska och har planer på att bli ingenjör av något slag så känns AMB som den typen av kontakt som hon kanske kommer att ha samröre med. Anna är ju en driftig tjej och äger förmågan att diskutera och fnula. Jag tror att hon kommer att hitta sin nisch och göra bra från sig.
Och hur har detta relevans till AMB?
Jo... Anna sitter ofta och larvar om uppfinningar och  förbättringar och vi alla vet ju att de bra lösningarna ofta har påbörjats som idéer vid köksbordet.
Den dagen Anna kommer med den idé som hon kommer att vilja utveckla så ser jag att hon kommer att välja det genuina företaget som har sina anor decennier tillbaka.
Att formspruta plast... jag har ingen aning om hur det går till men har mina funderingar som att idag används plast till mycket vare sig det är inom medicin, elektronik, belysning eller industri. Sen undrar jag ju naturligtvis i MINA fnulanden hur ett stort företag skulle kunna vara delaktig i en bra idé som är tillräckligt utvecklad för att tas i produktion i ett första skede.
Men nu ramlar jag iväg i funderingar... poängen var att AMB är ett svenskt företag som klarat sig i konkurrens!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0