För ca 10 år sen...

... blev badrummet omgjort!
Från att ha varit ett gammalt, slitet badrum med råa betongväggar och enormt vattenburet element blev det renoverat med golvvärme och kakel/klinker.
Från början var det en vision och vi levde några år med badrummet som var väldigt träligt, innan vi fick möjlighet att förbättra.
Som sagt, det var ju 10 år sedan! Då hade vi inte så många alternativ förutom det material som blev valt.
Men redan då hade jag mina drömmar om naturmaterial! Och kalksten är väl så naturligt så det förslår!
En färgsättning som jag gillar är svart och rött och den här mörkare grå passar utmärkt som material till vägg som jag tänker!
Till den skulle det vara ursnyggt med silver, svart och rött. Och golvet får gärna vara ännu mörkare  för att få effekt av nyanser.
 
Tänk vackra, klarröda textilier till det! Tjocka och lyxiga badlakan... någon glashylla på väggen med silvriga och röda ljuslyktor.
Jag vill ha fräsha rör och dusch i gammal modell, sån där fast med stor stril!
Och ett badkar som är lackat i svart med snirkligt mönster och silvriga tassar.
 
Nu får väl det här vara en dröm till längre fram i tiden. Det är ju inte gratis att renovera badrum! Men drömma kan man ju alltid göra och förra renoveringen blev ju ett faktum!.
Jag får väl vänta tills jag skrapat in lite cash på triss eller nåt sånt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0