Då var det nedräkning...

... för vissa!
En vän har avslutat sin nedräkning och väntan vilket resulterade i en farligt söt fölunge! Tur att vi har våra galningar så det inte uppstår längtan!
En annan räknar ner sista dagen inför semester... det ser vi fram mot!
 
Idag börjar karnevalsyran här i staden. Hur jävla underbart är det inte när en liten stad lever upp oc så bara för en dag.
Imorron är det stora karnevalståget och vi önskar oss fint väder inför den.
Annars är det skönt att det regnat nu. Hagarna är snustorra och betet har avstannat i tillväxt. Men efter gårdagens regn ska det väl kunna skjuta iväg igen.
För att sommarhagen ska kunna dra igång igen så blir hästarna idag förpassade till skogshagen för lite magrare bete några dagar. Jag antar att det inte är någon nackdel för deras betesstinna magar att få äta normalt ett tag...
Som tur är så blir det förhoppningsvis inget större jobb med att se över stängslet då det gjordes ordentligt tidigare. Men risken är stor att skogens djur har pajjat en del av det, så ut och "jobba"!
Sånt "jobb" gillar jag! En dag med Emilia i stallet kan få vem som helst på bra humör!
Vill ni låna henne?
I så fall tar jag förmedlingsavgift...
Det blir alltid intressanta diskussioner... en del mer eller mindre seriösa... eller ska jag vara ärlig så spårar de flesta diskussioner ur i något luddigt udda ämne.
Men som sagt, mycket att prata om det har vi!!
 
Ett annat socialt forum är väl ändå Facebook. Igår fick jag höra att om man ska klargöra för en situation så bör man göra det via FB för det är där folk "finns"!
Det låter för mig lite märkligt att människor nästan har slutat prata med varandra fejs-to-fejs men det är väl tidens anda.
Nog för att jag kan utnyttja det forumet med men finns det något bättre än att ludda runt med go'a vänner och fåna omkring!
 

Kommentarer
Postat av: camilla

vi syns jue nästan varje helg hahahahah

Svar: Haha :D Jag syns alla dagar... hoppas jag.Men nu är det ju faktiskt sommar och man behöver inte gå och lägga sig efter Bolibompa!
Tagga helgen! Gummistövlar, string och påskfjädrar...
Morsan

2013-06-14 @ 07:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0