Mörkt ute, solsken inne!

Rummel i huset...
En vända mitt i natta då man har legat och lyssnat efter sent inkommande...
Tidigt på morron hör jag lillfröken som rumlar runt och är vaken!
Även om morgonen blir tidig och mörkret fortfarande ligger kvar ute så är det skönt att ha ett solsken som förväntar sig frukost!
Jönserier på sin egna "meditationsmatta" och jag har äntligen fått in lite rutin på morronblöjan och vällingen. Det ska ju tilläggas att det är tur att lillfröken med sin ringa ålder förmår att svara "ja/nej" när medmormor undrar hur i hela fridens man bär sig åt med en liten.
 
Extraskor i hallen som vanligt en helg och det återstår att se vad det är för en som hittat hit. Enligt uppgift ingen inbrottstjuv åtminstone.
 
Igår kväll råkade jag ut för det som så ofta händer bland människor...
Lite till devis är ju "Det som händer på Facebook, händer på riktigt... annars är det inte sant".
Igår hamnade jag i diskussion men en gällande glödhett tema.
Som förväntat får man inte diskutera med olika åsikter utan kommentarer tas bort och "vänskap" raderas på fejjan.
Är det konstigt att mänskligheten inte kan hålla sams?
När olika åsikter förkastas i samma veva som personer med olika åsikter förkastas...
Det är skrämmande att det förväntas att ALLA ska ha samma åsikt... och att ett mänskligt umgänge grundas på lika åsikter...
Som tur är har jag en del fysiska vänner med helt annorlunda åsikter än mina men ändå förmår vi vara vänner!
Jag tycker att det är hemskt konstigt när åsikter inte kan vädras även om det är risk för återvändsgränd i diskussion. Så är det ju bara!
Ibland KAN jag inte få min granne att uppskatta "Hello Kitty" lika mycket som jag gör!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0