Ljuset i tunneln!

Ett tag till får vi se den fina solen! Sen kruxas det om sämre väder till helgen, det känns ju inte riktigt bra...
På lördag hoppas jag på uppehåll då cruisingen arrangeras i Köping!

I går blev en skön dag i trädgården efter personalmöte. Det blev smidig kvällsmat,korv med bröd... grillen fram naturligtvis!

När Natanya och jag åkte hem efter förrättad arbetsdag så blev det ett besök på kyrkogården. Vi fyllde på med en ros i kruka som Natanya lovade att se till att vattna också.

Känslan av att besöka graven är en feldimensionell känsla!
Tomheten och saknaden av Jozz...Olivia blir så konstant!
Bilder av henne, "Morran kommer!"...
... den sista klappen på armen, den "sovande" Jozz...Olivia i kistan... märkt av döden...
... den vackra dottern som kommer in genom grinden...
... den ledsna 10-åringen...
... den glada festprissen!...
... det lilla knyte på Köpings BB...

Ååh... vilken mix av blider och minnen!
Kaoset som blandar ihop både tid och rum!

Jag antar att i Jozz...Olivias verklighet idag så vinner inte den kronologiska ordningen...
Jag antar att den verkligheten bara "är"...
Vad gjorde vi utan vår erfarenhet om livets energi?

Jag antar att fler med mig kan känna det osägbara i sorgen och saknaden...
Men resten av förtvivlan vågar jag ju yppa åtminstone.

Men idag ska jag famla efter "ljuset"!
Jag ska fylla på energi med hästarna som fått vila alldeles för mycket, för länge...
Just nu är det som det ska, med det som är kvar...
Och DET tänker jag leva den här dagen på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0