Dust med skolan...

... kommer man inte ifrån även om man är sjuk hemma, vilken tur att det värsta blåst förbi.
Lyckat snabbmöte med planering inför resten av terminen.
Jag är inte särskilt bortskämd med att kliva ut från ett sånt möte med ett flin på läpparna! Den nya läraren får mig att tappa hakan av förvåning! Grej efter grej föreslår hon, sånt som jag efterlyst flera år nu!
Jag säger bara:
TJOHOO! DET BÄSTA SOM FINNS!

Då hoppas jag naturligtvis på lika bra utfall på det planerade mötet lite längre fram i tiden. med nästa barn. Där får jag stöttning från annat håll, som förstärkning för att slippa hävda ensam.
DET är också bra!

Att det ska ta sån tid innan man upptäcker att det faktiskt FINNS problem! Och att man hittar VAR problemen finns!
Det har varit en tuff tid med många möten och mycket motstånd. Det har tärt ganska mycket på mig och det KÄNNS nu!
Man är rätt ensam i en familj i såna lägen så det är tur att man kanske är rätt stark, det finns åtskilligt med drabbade som är mindre lyckligt lottade!
Men nu ska jag njuta medans tid är över ALLA mina glädjeämnen i livet! Inte ens en pajjad mage kan förta den tillfredställelsen som jag känner idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0