Frulledags... med morronens filosofier

Vad skönt med lite fördröjning på dagen. Börjar inte jobba förrän kl 10.
Så nu blir det dags för frulle! Få se vem av barnen som tänker bemöda sig, jag antar att det blir Anna.
På min lott står utsläpp av hästarna idag så sen blir det bums till stallet, släppa ut, mocka och fixa till kvällen. Dessa långa arbetsdagar är lite trista då det försvinner både morron och kväll från fritiden.
Tänker på Ebba Gröns låt "Profit" (det var väl den?). "Jobba, jobba, äta lunch... samma sak händer i morron" men så illa har jag ju inte på mitt jobb!
Där är det åtminstone varierat. Ibland är det svettigt i pannan och ibland är det "hjärnsvett"... ombyte förnöjer.

Sen antar jag att när jag slutar kl 20 så är jag ganska trött. Det är så skönt när älskling ser till att alla barnen har det bra! Då kan man jobba utan att vara nojig. Det är varken jag eller barnen bortskämda med sen tidigare.

Ibland har jag fått på nöten för att jag jobbar. Det är rätt så märkligt då jag antar att fler med mig gärna vill tjäna ihop sin lön. Sen får man väl vara realistisk och se att det finns några snyltare i samhället som tror att bidrag är till för försörjning och därmed undviker arbete. Och fortsättningsvis så får snyltarna samhället att dras åt och de som VERKLIGEN behöver stöd blir utan...

Svår fråga det där!
Arbetslösheten borde inte vara något större hinder för jobb då en del utan problem kan ha 2-3 delsysslor men jag antar att har man nått bottenskrapet i samhället så får man möjlighet att välja...

Nu läser vi det här med en nypa salt, right!?
Funderingarna är med nattmössan på och allt är ju inte svart/vitt men det vore lite kul med reflektioner...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0