Soffan är död! Länge leve soffan!



Soffan med de stora kratrarna åsamkade av Nemi är död!! Den har till svidare funnit sin plats i garaget i väntan på vidarebefordran till sopstationen. Den mindre döda 3-sitssoffan står på samma ställe för att vänta på nästa hem. Eventuellt ska Maria byta ut sin bäddsoffa mot den. Antingen blir bäddsoffan eller 3-sitsen tillgänglig för den som orkar/vill hämta den.



På Blocket.se hittade vi den här fina hörnsoffan för bara 500:-!! I annonsen stod det "felfri", vilket i och för sig inte var sant. Benen lossnade och gick sönder men det löste vi med benen från den döda 2-sitsen. Sen var soffan felvänd. Jag och Maria gick genast i gång och funderade ut hur vi skulle möblera om men Kai, älskade klilppa, satte igång att skruva isär skifta sidor på soffan. Jag kan ju säga att DET hade jag ALDRIG gjort själv! Nä nä, här är vi så bekväma att en ommöblering känns mycket lättare.
Nu kan vi sitta i en soffa utan stoppning som fastnar i häcken och nu håller vi tummarna för att Huligan-Fia INTE sätter tänderna i den här!!

Kommentarer
Postat av: saxin

kan hästar hoppa över soffor? hm ;)

jag tänkte att annars skulle man kunna kasta ut den i stallet, typ foder/fikaboxen. Men tänk vad många spindlar som kommer lägga ÄGG i den. nejtack!

2011-01-10 @ 17:52:03
URL: http://engulanka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0