Party, party!!

Nu är det slut på party, party!
Söstra mi har firats av och jag måste ju säga att jag är stoppmätt! Det är dessutom helt underbart roligt med allt folket där. De är helt sanslöst roliga, inte en vettig grej trillar ur truten på nån!!

Vi blev serverade:
Varmrätt
Inbakad fläskfile med hasselbackspotatis
Underbart god sallad till

Efter den kom Sofia på att syrran hade glömt förrätten, den kom som nr 2...
Typ, sillsallad på grovt bröd, creme fraiche-tjosan och matjes på toppen. Allt fixat och serverat prydligt i glas!

Efterrätt
Pepparkakscheesecake med lingon
Och till det även tårta...
Naturligtvis kaffe att svälja ner med.



Oj, glömde välkomstskålen med bubbelrosé och tapas-någonting med klet och brie...

Synd nog finns det i vanlig ordning inga vettiga bilder på den goda och vällagade maten! En bild på halväten portion finns att se på dotterns blogg, Anna (länk på startsidan).
Vi är skrämmande lika på att gama i oss den goda maten för att sen rapa och säga: "Va' fan, nu glömde vi ta kort igen!"

Annars har ju helgen förflutit på jobbet. Jag hade mitt glidarpass idag, 8-12, varvid jag kunde vara med och fira systeryster.
Nu är man lagom trött men lär ju kunna vila upp mig nästa vecka. Två jobbarkvällar under veckan. annars ledig!
Några stackars möten inbokade... Bup, polis, vårdcentral... så det är ju egentligen en fis i rymden mot vad som egentligen kan vara!

Just ja! Någon påstår att min karl kan stå vid sidan av och se på vid misshandel... Jag skulle inte tro det va!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0