Julafton!! (och Snyggingen Camilla)

Morronen började i vanlig ordning ute bland trötta hästar. Det blev en reducerad skara i år! Jag, Emilia och Anna firade med julmust och pepparkakor, julklappsbyte och mobbning av hästar.
Calle var med och slurpade julmust ur muggen. De korkade hästen är heltorsk på julmust och pepparkakor!
Medans boxarna blev urmockade fick hästarna stå på gången. Calle bakom en skvättande Shalinka... tur att de drog med hela nervtrådarna när Calle blev kastrerad för inte ens det får igång honom till Shalinkas förtret.





Sedan var det att hämta Caiza och barnen för att åka till syster. Där var den familjen redan samlad och när sen tjejerna kom lommande så startade vi frukostfrossan! Gud, vad det är gott att sitta och smaska i sig julfrukost!



Efter gröten med spottsoppa kan jag ju bara säga att magen ganska knökafull!


Julklappsutdelningen skedde mest till de små barnens fördel och efter det så tackade vi för oss och drog iväg.

Jag och tjejerna åkte vidare till mamma i Köping. Henne haffade vi vid Nygårdens julbord så det blev lite ord slängda och vi gick in med hennes klapp och blomma. Mamma unnade vi att sitta kvar för att inte missa gröten och kaffet.

Nu är det slappa som gäller! Inga fler måsten under dagen, tack! Tjejerna gnölar om mat... jag undrar exakt HUR stora binikemaskar som bor i deras magar. Man KAN inte sitta och äta frukost i 3 timmar för att sen vara hungrig två timmar senare!


Ska passa på att kasta in en bild från gårdagen. Rasten på jobbet avverkades hos Camilla. Vi var ju bara tvungna att lämna över den fina julklappen som jag och Maria hade hittat till henne!
Snyggingen Camilla med den fina mössan!:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0