112...

... dagar kvar!!

Nu börjar äntligen dagsljuset att krypa fram! Jag tänker passa på att insupa lite ljus energi när jag ändå är ledig idag. Hästarna blev utsläppta av Emilia, tack! Tydligen hade de lite åsikter om att gå ut i det blöta...
Nemi har dragit åtskilliga snörejs, det är så kul att se de första snöfallen när djur och barn trivs! Den som inte trivs så bra är Mini. Han tycker att det kvittar med snön. Det är täcke på som gäller i blötan och kylan annars fryser han kulorna av sig, kraken...

Dotra har en dålig dag, sömnen har varit bristfällig under natten. Det drar med sig en del negativt när problemen finns! Sen om DET inte skulle räcka så presenteras förslag fram som får den ena att gråta av rädsla och de andra att fräsa som kattor och då undrar man varför barnen reagerar som de gör!
Förslaget i sig är egentligen bland de bästa som dykt upp men med tanke på händelserna före så är situationen lite tuff. Det jag inte fattar är varför barns upplevelser inte tas på allvar, det är de vuxna som har rätt att ställa krav.
Usch ja... jag hoppas att det ordnar sig!
Det som är bra är kontakten med syskonen som finns, så länge som den kvartstår...

Igår var det en toppenkväll! Den sista organiserade träffen på gamla arbetsplatsen med de stadiga kollegorna blev som förväntat. Gud, vad jag saknar mina gamla kollegor som har lotsat in mig till det jag kan idag!!

Njaha... det är dags att få ordning på alla måsten för att sen kunna ta det lite lugnt. 2 kg Lidl-godis väntar på att ungarna ska komma och dela upp det inför helgen. Dels ska vi fira Casper som fyllt 7 år och sen ska vi fira Anna som dragit hem toppenresultat på senaste fysikprovet. De andra två tjejerna ska firas för att de är så duktiga och står ut en hel del trots motgångar!  Och vi vuxna ska fira att vi har så underbara barn överhuvudtaget!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0