I väntans tider...

Jag saknar min mobil!! Den är död!
Tänk att man kan vara så materialistisk. För x antal år sen hade jag fruktansvärt svårt att förstå hur folk kunde vara så beroende av sina mobiler... Nu är jag där med...
Min mobil gick ju till sin sista vila i söndags... mellan malande schäfervalpständer...
Sen blev det ett jagande av en ny. M, dottern, hjälpte till att leta efter en telefon som mamma kan hantera... "Touch? Nää.. just det.. Den klarar du inte.." 
Hmm.. har man fläskfingrar så har man. Det där med smidigt och pilleduttande, det är inte så mycket för mig.
Jag har gärna knappar och stora sådana. M påstår att en perfekt mobil för mig finns inte. Sååå stora knappar kan man inte ha på en mobil.
Jag kan ju inte rå för att jag är klantig! Eller hur?

Hur som.. Till slut enades jag, M och älskling om en mobil som såg ut att vara hanterbar för mig.
Och tack älskling! Tack för den för tidiga julklappen *puss*
Det blev den här, tror jag:



Sen får vi se hur lång tid jag behöver på mig för att lära mig den. Jag är rätt oteknisk och den gamla mobilen hittade jag fortfarande nya finesser på efter 1 ½ år.
Den här nya då, den har tydligen ansiktsigenkänning. DET måste vara en bra finess! Jag som aldrig känner igen folk på gatan... Och M har upplyst om att jag kommer att behöva ett minneskort: "Det där på 2G som jag gett A, den skulle DU behöva! Inte till din telefon, utan huvudet!"



Nu går jag då i väntans tider... väntar på att min mobli ska dyka upp på postens utlämningsställe...
Vi var där igår för att hämta M:s mobil som kommit (hon behövde en ny med, hon hade en lånad av sin pappa men den har tappat alla knappar). Inne på ICA-affären vädrade jag duktigt om att det är ju himla konstigt att de inte skickar båda telefonerna samtidigt.
Då upplyser M mig om att vi skickat efter på två olika ställen... Ja ja, man kan inte ha koll på allt...



Kommentarer
Postat av: Anonym

mutti.............................. din mobil har kommit ;)))))))))))))))))

2010-11-24 @ 18:55:43
Postat av: Olivia

Är det en sån där... Elm eller vad den heter? Erik har en sån, den verkar vara helt ok och jag tror du och jag ligger på ungefär samma nivå när det gäller att förstå sig på mobiler.

Dessutom har den en stegräknare. Det kan ju vara kul ibland. Nån gång. Kanske.

2010-11-26 @ 09:12:57
URL: http://skallebank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0