Åh, vilken dag...

... det var igår!
Underbart med flera timmar i skogen!
Plocka svamp! DET vet jag hur man gör!
Sen eftermiddagen med flera grejer inbokade... det är däremot lite mer krångligt.
Huvudet funkar inte så där helt klockrent... när jag är på väg till flera olika ställen och försöker organisera upp det så TROR jag bara att jag har koll!
Men det räcker med ett samtal i bilen om nästföljande mål så styr genast bilen dit istället för det som egentligen är målet...
Tur att det inte är mycket trafik i lilla Arboga!
 
Tre timmar i skogen är ren rekreation! Och trattisarna växer tydligen på fler ställen än där jag plockat de senaste åren. Jag är nog lite bortskämd med att kunna ställa ner ett par kassar och fylla dem med trattisar på ett och samma ställe... det här året måste jag gå lite utanför ramarna och faktiskt leta efter dem. Hur som, så lyckades jag förse både oss och henne som inte själv kommer ut i skogen. DET är bra!
Hästarna betar ner det sista i hagarna vid stallet och det är tydligt att vintern är på väg!
Hästarna, vårdcentralen, Lidl, gymet, Lidl, hästarna, svamputdelning, kvällsmat, gymet... typ...
 
Idag tror jag att det kan vara en lite lugnare dag!
Bara skjuts till ett tidigt tandläkarbesök och hästarna.
Sen nästa som ska på inbokat och vi får väl se vad det blir för resultat! Det KAN bli en guldklimp som vaskas fram!
 
Idag inleds även ett försök på 16;8-metoden!
En artikel i KA berättar om hur en som tränar häcken av sig lyckas med att bygga mer muskler enligt den metoden och gissa då vem som hakar på! Problemet som förväntas är att frukosten blir satt åt sidan men problem är ju till för att lösas. Det är synd att skolan inte har möjlighet att ge elever plats för egen frulle där. Det vore guld om den kunde tas med dit!
 
Snart ska ungdomarna rudkas upp!
Tandläkare kl 7.30 men de andra har lite sovmorron.
Jag gillar egentligen inte egenansvaret som ges eleverna på gymnasiet... det är svårt att ha inblick i när lektioner börjar och slutar. Därmed också svårt att motivera och tjata iväg!
Men det går framåt!
Jag tror och hoppas på att ansvaret växer med åren och med det som axlas dem!
 
Apropå ansvar!
Det är ju så att allt som händer skapar känslor utifrån vad man refererar till!
Just nu är det uppgång! Jag måste vara Sveriges mest äckligt, positiva människa! Fast det kanske är bra.
Eller, kanske... jo, det ÄR bra! Jag lyckas landa lite grann varje dag och det får mig att kunna se framåt tillsammans med dem sig bör.
Om det är en bra dag idag så ÄR det en bra dag idag! Ibland räcker det med att det är bra just nu... de här fem minutrarna!
Även om det går framåt med myrsteg så får det väl vara så...
Hmmm.... det där var inte riktigt sant...
Jag gillar inte myrsteg även om jag förstår att acceptera det... men ansvaret... DÄR händer det grejer!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0