När dagen börjar i tid!

Det finns ju en fördel att kliva upp tidigt!
Det är ju att dagen får börja i tid.
I skrivande stund är redan en unge skjutsad och jag sitter och funderar på frulle. Jag trodde i och för sig i min enfald att jag skulle få sällskap men icke.
Någon gång mellan när jag tidigt slog av min telefon och ännu tidigare slog på den så har jag även fått ett gentilt erbjudande om ölande...
När jag vänligen nog bemödar mig att svara på: "Öl?", kl 06.13, med frågan "Nu?" så får jag inget svar!!
Vad är det för vits att erbjuda sånt fint sällskap när det inte följs...
Men det KAN vara så att det är min vän som bara satt och tyckte synd om sig mellan jobbpassen... det KAN vara så att JAG erbjuder lite arbete som kan få henne att nöja sig med kaffe... INNAN ölen...
Öhh... jaja...
Jag kanske får ta tillbaka det där med att dagen ska börja tidigt... det verkar bara bli skitsnack av alltihop...
 
Hur som så är det här en sån dag när jag skulle behöva skrämma solen med min blekfeta kropp...
Barnens kommentarer om att min vita hud bländar mer än solen kan ha en viss sanning i sig.
Undra om det finns något undangömt ställe där man kan blotta sig utan att jämföra sig med kroppsfixerade solariebrända människor... men det där var ju en lätt modifikation av sanningen, jag är inte särskilt bekymrad över att vara ganska naturlig. Jag är helt övertygad om att jag duger som jag är även om lite färg inte skulle sitta i vägen.
Det är det som är innanför som skulle behöva en liten puts och det ska åtgärdas med en samtalskontakt idag.
Min andra kontakt som jag så innerligt behöver måste jag se till att boka! Ibland räcker det inte med bara en!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0