I stället för att...

Det är tur att det finns  en blogg att ta till när det finns så många måsten som borde utföras!
Jag kan nog köra ett rejs sen när orken har infunnit sig.
Nu har jag ju äntligen något att skylla på för min uteblivna energi! Som vanligt... en gång om året... behandlas jag med antibiotika igen för borrelia.
Det är rätt skönt att få en bekräftelse på att allt inte står rätt till... på riktigt!
 
Den senaste tiden har det nått mina öron hur människor spekulerar i... om orsaker i händelser eller kanske egentligen BRIST på händelser!
Det finns en tendens att folk generaliserar och stämplar något de inte har en aning om! Och kan ni tänka er! Det kommer från människor som man minst av allt TROR skulle komma med dylikt! Och dessutom av folk som borde ha större kunskap i verkan och konsekvens!
Men det är inte lätt att vara människa. Det är alltid enklare att generalisera och för mig och mina vänner ger det en frisk fläkt i vår svarta humor när vi kan göra oss lustiga över dessa som kan ta så kopiöst fel.
De vänliga och skötsamma är inte alltid just vänliga och skötsamma! 
De som stämplas som huliganer är inte heller bara just huliganer!
Jag föredrar nog det där bibliska: "Av frukten känner man trädet"
Det säger ganska mycket, tycker jag!
 
Nu pratar jag ju bara på individnivå och gnäller mest över hur det drabbar just mig. När rykten når mina öron om saker som är lite halvkul... om de inte skulle visa på tragik hos den som sprider dem.
Annars kan vi ju applicera samma tänk på de aktuella valdebatterna!
Där finns det dåligt folk som pratar om bra saker och tvärtom!
Men eftersom politik för mig är lika intressant som knyppling så blir jag mer fåordig i det.
 
Nu medan jag ändå kommer ihåg ska jag göra som förväntat. Knapra i mig mina piller och förhoppningsvis bli som folk när borrelian ger vika! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0