Ragatan har talat!

Det är väl inte just ragata som jag blivit benämnd med men väl andra tillmälen. Det är tur att det inte drabbar nån känslig.
Något som ÄR väldigt konstigt är hur jag, med flera, drabbas av såna som drar sig undan sitt eget ansvar... sen hamnar ändå skulden hos oss??
En sak som är alldeles säker är den att jag har ALLDELES tillräckligt mycket med mitt eget att till slut KAN jag bara inte hålla på att jamsa med!
Det är väl ett välbekant fenomen att när man påminner alltför många gånger så är man ett tjatigt fruntimmer... när man sen låter bli är man elak för att man inte har förvarnat... typ...
De som vill se hela situationen med allt "tjat" och alla påminnelser är mina nära... och de har ganska tydligt suckat och bett mig bara låta bli att lyssna på fler undanflykter.
 
Hur som, har det pratats färdigt... vilket redan skedde för några månader sig när det inte passade galoscherna. Och jag är inte den som nödvändigtvis tvingar någon att överhuvudtaget lyssna på mig!
Jag behöver inte särskilt lång tid för att fundera framåt, jag har liksom inte råd att stanna i ett dåtid!
Den som lever nära mig vet vad jag pratar om och den som bryr sig förstår. Den som inte vill kännas vid händelsernas vindlingar kan gå hem!
 
Men!
Helt sant var inte det där med dåtid!
Om jag inte hade klivit iväg hade jag aldrig hakat på den "gamla" tonårsförälskelsen! Så genom att gå framåt hamnade jag egentligen på 80-talet så det small om'et men på ett mer moget sätt... typ...
Det bästa man hade från den tiden har man tydligen sparat med god ränta!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0