En sån härlig helg!

Nu har vi i huset konstaterat att Gotland är värd att besökas även på vintern!
Först var inneboende dit med sin vän och rekade läget sen åkte jag och hjärtat dit en helg.
Vilket kanoninitiativ att bara se till att vi kom iväg! Om det hade hängt på mig hade jag antagligen möljat på tills det var för sent att boka in sig till LuciaVisby.
Vi har tillbringat en kväll i ett källarvalv med en hel hope av trevligt folk och druckit oss glada på den lokala brygden... nästföljande kväll förflyttade vi oss drastiskt fram i tiden och bänkade oss på en genuin pub där vi träffade minst lika trevliga människor och frossade i Guinness.
Tiden mellan har vi undersökt staden de få timmar som dagsljuset har visat vägen och slappat i bubbelbad och sköna hotellsängar.
Den enda nackdelen är just årstiden och jag som inte varit på Gotland överhuvudtaget innan ser fram mot ett sommarbesök där!
En del nya vänner har vi hittat och det har varit allmänt chill!
 
Nu är det bara en vecka kvar till jul och de flesta klappar har jag lyckats skramla ihop. Det blev en klar miss när jag bytte ett arbetspass så jag jobbar dagen innan julafton. Som bekant dyker löningarna in då och planen var att stressa runt den dagen med andra sista-minuten-shoppare... nu blev det ju inte så men en nödlösning är bättre än ingen lösning alls!
 
Hur som... idag ska jag ta rätt på vissa planerade möten som måste ändras om och utnyttja en del av den ljusa tiden till att insupa energi!

Kommentarer
Postat av: Stefan

Det blev en kanon/chill/myshelg ♡ som vi måste göra om när solen och värmen kommer tillbaka till öijn och då kanske medelst den tvåhjuliga järnhästen som hjälpreda i en större expedition och utforska nått mer än centrala vattenhål ;-)

Svar: Det låter som en lysande plan!Och kanske några fler dagar eftersom det blir så mycket att njuta av i värmen! <3
Morsan

2014-12-16 @ 09:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0