Vilse i pannkakan!

Tre olika skogar!!! UTAN att gå vilse!
Vad säger ni om det!?
Med svamppåsen i högsta hugg och näsan i backen har jag lyckats avverka tre skogar och hittat åtminstone liiite svamp...
UTAN att gå vilse!
Trattisar och en USB-laddare blev skörden för den här dagen och eftersom jag och Anna blev ensamma vid kvällsmaten så fixade vi rester.
Ett urrensat kycklinglår med risblandning från igår... lite chiligrönsaker och sen värmdes det en burk röda bönor till den stekta svampen.
Jag säger bara... mmmm...
Det finns inte mycket som slår den blandningen. Ibland får man för sig att rester är tråkiga men idag blev det en riktig höjdare!
Och svampen tillagades en halvtimme efter skörden så man kan ju lugnt säga att den var färsk.
 
Annars har dagen gått till diverse "välgörenhet". Det har uppstått gyllene tillfälle att betala tillbaka de tjänster som vi åtnjutit då stallgrannar har skött vatten och tillsyn alla år igenom. Nu är läget sådant att jag kan betala tillbaka tjänster och det känns riktigt bra.
Sen många timmar i skogen... efter halvlek fick Nemi åka hem medan jag fortsatte att överbevisa... att jag minsann inte är sjuk längre.
 
Nu är det läge för att duscha av sig skogen och sen sätta sig vid dumburken. Jag antar att febern gör sig påmind nu när jag sätter mig och kopplar av... om jag inte blir avledd av något trevligt, vill säga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0