Tälja guld med kniv!

Det känns som om jag har lite medvind just nu så kanske det är läge att göra slag i saken som jag tänkt att rensa ur det som inte används i huset.
Guld vore ju just om jag hittade guld!
Det är kanske dags att leta reda på de gamla förlovnings- och vigselringarna för att sälja dem.
Om jag inte missminner mig fel så ligger det även ett armband någonstans och skräpar. En del smycken har ju ett affektionsvärde men dessa väcke bara ont blod.
För min del har jag inga som helst betänkligheter att gå vidare i mitt liv och i det sälja det som skulle kunna inbringa cash!
Nostalgi känner jag nästan bara i de saker som barnen har gjort eller som de köpt. De grejerna kommer att bli kvar oavsett hur jag kan använda dem!
Men guld... guld är pengar...
Och guld har för mig inget personligt värde.
Något som verkligen ÄR "guld" är företag som till exempel Guldcentrum!
Utan några som helst krångel kan man beställa en fraktpåse som dessutom är försäkrad vari man skickar iväg det man vill sälja!
När sen Guldcentrum har värderat guldet så betalar de ut pengarna inom 24 timmar.
Kan det bli smidigare!?
 
Om jag idag hittar en sista-minuten-resa så kan jag alltså leta rätt på det som skramlar i guldväg.
Sen har jag pengarna i handen ganska kvickt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0