Överraskningsmöte!

Mötet på skolan var nog inte vad varken jag eller Maria förväntade oss.
I den här lilla staden pratas det ganska duktigt och alla vet väl att "mest kränkt" vinner samt att alla slags anmälningar är avgodo och till gagn för den som anmäler.
Men eftersom Maria på två röda kunde förlja med och lämna prov som naturligtvis visade negativt så var problemet inget problem och oron kunde förpassas.
Det är ett konstigt fenomen som säger rätt mycket om sådana anmälare...
Bara för att umgänget är ett visst behöver inte det egna beteendet vara lika.
Jag måste få slå mig för bröstet och vara stolt över att ha tjejer som är fostrade i den andan att ha en egen vilja och att inte bara följa strömmen!
Däremot den som anmäler kan man ju undra om det så kallade umgänget är sådana man redan anmält... med risk att låta paranoid.
Vi har tyvärr den negativa erfareheten där man dolt egna brister med anmälan om andras... brister (?)
Synd bara att vi är så jävla bra och själva söker för de oförmågor som finns och tjejerna kommer att mogna allt eftersom de närmar sig slutet på tonårsperioderna.
En sak som är positiv til ldet hela är att vi måste ha en dröse med dessa människor som är klockrena och inte själva har några brister.
 
Näää...
Tacka vet jag mina ADHD-barn som visar att man kan vända en oförmåga även till en styrka!!!
Och då inkluderar jag ALLA mina barn!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0