Men vad är nu detta!

Nu blir det en sån här väderleksprognos för dagen här!
För det mesta när Nemi ska ut på morron så är jag ju för nyvaken för att fatta  vad det är för väder, om det inte snöar, vill säga...
Idag kändes det varmt!
Det är faktiskt slutet på Oktober!
När jag och AnnaPanna käkade frulle så var det där varvet klart i skålen och jag kom tillbaka till: Det är ju varmt!
... och kollar termometern...
Det är nästan 14 grader varmt!
Åhhhh....
Det HÄR året kanske det har blivvit fel och hösten går över i sommar!
Det kanske är det HÄR året som vintern hoppar över!!
Tror vi på det??
 
Det kan ju knappast vara en överraskning på nån att den här årstiden är den som jag gnäller rmest på... för det ÄR ju ett faktum att varje år är jag ett hårsmån från att frysa ihjäl... på sant!
Hur som... idag är det varmt och jag ska se till att mitt vintersinne lyckas ta sig upp både till ytan och dessutom kravla mig upp i mitt utopitänkande om att det faktiskt skjuter upp vinterns ankomst ett tag.
Sen så småningom kan jag börja min nedräkning till våren!... på riktigt...
Nu är det fem månader kvar till våren men lägg märke till att jag inte har börjat hålla koll på hur många dagar än.
SÅ desperat har jag inte blivit!
... än...
En del av orsaken är nog ett positivt in-put... att vintern kan ge möjlighet till ett dämpat "bara-vara", på ett bra sätt!
Ok...
Jag gör det jag måste... sen räknar jag med "bara-vara" när mörkret och kylan sätter in!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0