Med socker på!

strössel
 
 
Med strössel smakar allt mycket godare!
Jag kan inte låta bli att göra mina jämförelser när jag skriver!
Att referera till strössel får mina tankar att snabbt flyga i flera parallellspår!
 
När barnen var små var strössel det lyxigaste sättet att piffa upp glassen med. Strössel och kanske någon choklad- eller kolasås. Hos barnens moster fanns det strössel av alla slag till tjejernas förtjusning! Det fanns lakritsströssel, chokladströssel, hjärtaströssel, silverkulor och gud vet vad mer!
Med alla dessa glasburkar på bordet och tjejerna med sina glasskålar... tindrande ögon då de kunde skaka ur smakerna som de trånade efter!
I vår familj tror jag att det är så, "med socker på"...
De små barnens kärlek till glass och kakor har bytts ut till mer abstrakta känslor men kanske skulle vi äga mer förmåga att leva "med socker på"!
Om glassen fortfarande pyntas med strössel, om cupcakes serveras med de strösselhjärtan som ändå finns inom oss... Kanske kan då livet kännas lite lättare!
Att kunna landa från sin ångest och låta strössel symbolisera "med socker på"...
Visst är det väl en underbar syn med vackra cupcakes... färgat florsocker och det pynt som dagens känslor kräver!
Jag blir ofta serverad nybakat när känslor behövs avledas! Här i huset har jag en "sockerbagare" som använder kaksmet som terapi och vilken smart lösning det är!!
Om det kan få livet att glida vidare just den jobbiga dagen så kan jag tycka att det är gynnsamt för oss alla!
 
"Med socker på"...
Strössel på glass och cupcakes...
Att känna livets sötma...
Hmm.... nu blev det så där igen...
Inget kan bara vara utan liknelser och jämförelser... men det är kanske det som får oss människor att förstå bättre, även om morronfilosofierna drar iväg åt alla håll!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0