Vilken fasa...

... att vakna en morron för att hitta pannrummet fyllt av vatten!
Det måtte vara villaägarens mardröm!
Ett gammalt hus med gamla avloppsrör och ledningar skapar lätt den oro om man är medveten om riskerna.
Egentligen borde jag se till att ta hjälp för att kontrollera riskerna med vattenskador.
För många år sedan drabbades bekanta till mig av just detta. De fick en läcka i köket som inte upptäcktes förrän det gått ett bra tag.
Resultatet blev ett vattenskadat kök som behövdes rivas ur helt, torkas ur och renoveras. Det var en detalj i de gamla vattenledningarna som hade gett upp och gock sönder. Som tur var så är de människor med drivkraft att orka ta reda på regler och villkor vilket gav dem möjlighet till hjälp att fixa katastrofen.
Som om det inte skulle ha varit nog så gick det bara en kort tid, hur länge kommer jag inte riktigt ihåg men kanske ett år eller nåt sånt, när det var dags igen...
Ett rör läckte i köket och vattenskadan var ett faktum igen!
Orsaken den gången var hantverkare som inte varit tillräckligt noggranna när de kopplade nya rör. Även denna gång gick det vägen med erättning från försäkringsbolag.
För min personliga del vet jag att jag aldrig skulle orka driva något vidare! Jag skulle betala vad det kostade och jag skulle bli helt överkörd oavsett om jag skulle fått rätt egentligen.
Mina bekantas vattenskada har gjort att jag nojjar en hel del över just det. Fukt- och vattenskador kan ju bli så enormt kostsamma!
En lösning som ligger mig nära till hands är att ta till ett företag som kan ordna åt mig utan att jag behöver falla ihop av frustration och vanmakt.
Att kunna lägga över ett förebyggande av skador och en hjälp om det verkligen uppstår en skada!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0