Skrammel i huset!

Tänk att det ständigt ska skramla i det här huset!
Eller... vilken tur ATT det ständigt skramlar i huset.
Eftersom vi väntar tillökning så VET vi ju att det kommer att bli liv i luckan och nu ser det ut som om det kan bli lite kontinuitet i boende när det gäller Maria och Oliver.
Jag eftersträvar inte att det ska uppstå någon schism mellan människor men jag kan ju inte vara hemlig med att jag är nöjd över att ha familjen sammlad under ett tak.
 
Idag ska vi på utvecklingssamtal nr 2 den här veckan och det är spännande att se skillnaden mellan grundskolans tänk och gymnasieskolan.
Gårdagens utvecklingssamtal lärde mig att Fellingsbro Folkhögskola har varit tvungen att sänka sin intagningsålder. Vasagymnasiet har 16-åringar som är inskrivna på Vasa men utbildningen står Folkhögskolan för!
Vi ska vara stolta över att ha Fellingsbro Folkhögskola så nära!
Deras kompetens när det gäller autismspektrat är förundransvärd!
Jag har hört om ungdomar som trasslat genom hela den ordinära skolgången med fruktansvärda resultat och kommer till Folkhögskolan där personalens kompetens rätar upp utbildningen utan större problem.
 
Nog om detta...
Nu är det lite datalarv som gäller och sen stallpul...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0