Ankor,filosofier och hjärnbryt!

Jag måste ju säga att det är mer effektivt att filtrera tankar när man går än när man sover! Under morronpromenaden har jag 40 min x 2 på mig att reflektera över tankarnas vindlingar!
 
Jag funderar på människors riktighet i att som 14åringar avhandla sina tankar och funderingar när det är de själva som är lite "lost".
När det diskuteras via meddelanden och en situation trimmas upp alltmer!
Jag känner igen beteendet hos mina tonåringar och åtminstone där är det okej.
Det är inte lätt att försöka vara klok!
 
Nåt annat som börjar snurra i skallen är det här med ekonomi. Det är inte lätt att bromsa när man vill väl men resultatet blir förödande! Jag är ändå glad att jag nu inte måste förklara mig utan omger mig med förstående människor som kan sätta sig in i situationen.
 
Det som mest stör mig är barnens utsatthet... oavsett om de är små eller stora! Några dagar i rad har jag blivit insatt i en familj som slår ifrån sig det mesta men det verkar lösa sig till de bästa ändå!
 
De senaste åren har gått åt till att försöka hitta sig själv men istället gjorde jag om mig till något som jag inte kan stå för. Och omständigheter kring det börjar med komma ifatt!
 
Kontentan av alla funderingar är att det mesta ordnar sig! Jag har bra uppbackning av både barnen och andra runt mig. Och mina funderingar som jag tidigare inte släppt fram är på väg att ta sig till ytan så när jag kan avhandla dem så kommer det bara att bli bättre!
 
Och kom ihåg!!
Inga ankor blev skadade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0