Damernas Värld!

Det måste väl vara huset där det skramlar?
För här här det brudar både högt och lågt! Närmare bestämt på tre våningar!
Damernas Värld som tidning vore nåt för mig för att uppdatera mig. Det där med "dam" har liksom hamnat lite på sniskan med åren!
Tidningen är ju faktiskt nåt som aktualiserar mode, publicerar reportage om människor och håller smink-kitet vid liv.
Apropå smink så är det rätt träligt att komma på sig själv att använda samma sorts produkter år ut och år in. Vad för problem har man när man inte kan göra en förändring!?
Tonåringarna i huset har inte tålamod att uppdatera den åldrande morsan men lite tips i en tidning kanske skulle ge mig en spark i häcken att våga prova nåt nytt! Det vill säga, tidningen på toan, låst dörr, testa smink i sin ensamhet och ta sig en halvtimma i beslutsångest om man ska våga presentera en annorlunda morsa för ungdomarna.
Och sen mode!
Där skulle jag behöva uppdatera mig lite med! Jag ligger alltid några modesäsonger efter då jag inte orkar handla med insikt utan väntar tills kläderna blivit omoderna och någon annan har tröttnat på dem.
Men just kläder... det KAN vara så att jag inte klarar att ändra på mig...
Liksom snyggt... som i snyggt!
Uhh, antingen är jag praktisk eller så stallklädd... om jag inte finner en humor i kläder.
Ibland kan jag få till det rätt schysst även om lite av punkarsinnet sticker upp!... tycker jag själv då.
Nää, långsam förändring med hjälp av tidningsexpertis...
... sen...
... om jag orkar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0