37 dagar kvar!!!

... till Vintersolståndet.
Det betyder att mörkret kliver på i 37 dagar till men sen vänder det igen!
Idag är det en frostig morron men exakt hur många sådana har vi haft? Vi har också haft en sväng med snö men det försvann ju väldigt fort.
Och nu ska det bli mörkare en kort stund till men sen blir det bara ljusare!
Sen när vi ändå håller på att räkna så kan jag upplysa att det bara är 137 dagar kvar...
... 137 dagar kvar till våren!
Som bekant så anser jag att våren börjar den 1 April oavsett väder och vad andra säger.
Nu kan man faktiskt börja nedräkningen eftersom jag antar att det inte kommer att bli någon förändring i våra årstider i år heller.
Min dröm är vår-sommar-liten skvätt höst-vår-sommar- och så vidare... och dröm, jag VET att det är en utopi!
Den här dedräkningen är mitt sätt att överleva kylan dag för dag. Det kan låta töntigt men kylan är det jag har mest svårt för i våra väder. Att frysa är fan inte roligt!
Men men, slutgnällt... för idag...
 
Idag stundar mötet som jag trodde jag inte hade koll på och då visar det sig vad för bra som kommer därur.
Jag har mina föraningar om att man har placerat situationens svårigheter tillbaka här i huset mot allt förstånd. Ett kort tag fanns det en förståelse och insikt i hur situationen egentligen såg ut och man strävade efter att hantera den efter graden av problem... men eftersom resurserna sviktar och det blir omöjligt att uppfylla kraven så vänder man tillbaka allt hemåt.
Öhh... det här blev kryptiskt men det är meningen. Eftersom jag så gärna vill skriva ut hur det egentligen ser ut men inte vill göra det med tanke på de berörda. De behöver inte behöver läsa ut nåt negativt här på bloggen utan nu kör vi och gör det bästa av allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0