Nu är det sommar på riktigt!

Igår släpptes hästarna i skogshagen!
Fan, vad skönt att vi kommit så långt in på sommaren!
Ni ska tro att de njöt av att kuta fritt i skogen och frossade i det gröna skogsbetet.
Senare på kvällen fick jag dock höra att Shalinka tappat en sko i sin iver men det är sånt som händer.
Gustav! Var är du! Fixa!
 
Fredagen tillbringades i stallets tecken, på riktigt.
Jag red upp Calle till ridskolan redan vid lunch för att han skulle kunna hinna lugna ner sig innan tävling.
Men som den äkta på/av-häst han är så VAR han lugn! Ända tills klockan blev mer och sadeln åkte på igen med diverse tävlingsbestyr.
DÅ blev han stissig!
Jaja, han skötte sig bra fast Emilia fick jobba för ritten!
Det blev stopp framför alla hinder utom de två som var mest skrämmande från början. Och vid sista hindret gjorde han en habrovink så att Emilia slog en volt över huvudet.
Som tur var så blev bara självkänslan skadad!
Sen hem igen...
Emilia tog sina smällar och jag tog tur-och-retur mellan Godby och ridskolan. Det betyrder 1 ½ timmes ridtur åt varera håll på en häst som ger mig whiplash- skador i korsryggen. Men det gick bra, inga ytterligare skador på någon!
 
Lördagen var trevlig!
en natt i goda vänners lag är aldrig fel!
Det som är fel är när man är för gammal för att köra ett nattmaraton... men men...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0