Att skrämma Emilia över hinder!

Så då har vi hopptränat Calle idag!
Efter att ha börjat med att trassla in sig katastrofalt i några stackars bommar på marken så avslutades träningen med ett ynka 50-centimeters hinder.
Ynka?
I dag hade jag bestämt att skrämma Emilia med lite höjder!
Den riktigt svåra biten i träningen bestod av tre fjöshinder men ställda i zig-zag! Det kräve en hel del av ryttaren som i tanken måste vara över hinder nr 2 redan vid anridningen på första. Men efter lite "skäll" och krav så var det inga problem.
Några studsar över 50-60 av olika slag och gröna skrämseldunkar... sen dammade jag på.
Lite i smyg höjde jag hinder på diagonalen till 75... för att underlätta för Calle så blev det en oxer.
Måste jag berätta att Calle klarade det utan några som helst problem!
Han är en pärla den hästen! Det finns definitivt inte en tvekan hos honom när det gäller tekniken om bara Emilia håller om, rider och slänger hjärtat först över hindret!
Det är bara att låta honom sköta hoppbiten så fixar sig det mesta!
Kontentan av träningen blev att det sista hoppet över 50  visade Emilia att den stundande starten i 50-klassen kommer att gå lekande lätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0