"Jag är inte rasist! Jag bryr mig om även de bruna!"

... hästarna alltså...
Fast till saken hör att jag faktiskt ÄR rasist! Åtminstone i den frågan!
Jag har alltid tyckt att bruna hästar är så... bruna!
När jag blev tipsad om Calle för 8 år sedan och var till gården för att titta på öket så stod just en brun häst i hagen.
Det var anledningen till att jag åtminstone hann med att klämma genom 3 ben på skrället!
En brun häst... snacka om att lämna en oberörd!
Men sen kom han med sitt goa huvud för att spana in människan i hans hage...
Behöver jag säga att det fjärde benet inte blev visiterat, jag föll som en fura trots att han var brun.
 
I andra lägen när det gäller rasism så kan jag ibland känna att frågan börjar bli stor!
Jag önskar att alla struntar i rasism och alla frågor kring det och enbart bry sig om människor, oavsett nationalitet eller annan tillhörighet av något slag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0