Midsommar!

Då är det den helg som enar diverse livsåskådningar och får människor att samlas i hejdundrandes kalas!
Vi skulle ju kunna likna den vid andras firande av att ramadan är slut!
Det är rätt kul tycker jag att vi människor firar på "vårt" sätt medan andras sätt är skit.
De här helgen är det ok att ta en sup till sillen, vare sig man äter sill eller inte.
Det är också ok med ett lättklätt firande i det gröna.
Det är tur att dessa helger finns för dem som tycker om att just... fira!
 
Personligen gillar jag midsommar för då går sommaren mot sin topp!
Även om det snart vänder och börjar bli mörkare så är ändå högsommarvärmen på väg och det är lite drägligt att vistas utomhus.
Sen kan det vara synd att vårt samhälle bara påbjuder till socialt umgänge "på hög nivå" enbart den här aftonen men sen är hänvisat till den privata grillen... typ.
Haha, nu ser jag att jag sågar allt vid fotknölarna men det får jag väl be om ursäkt för. Jag antar att det är min rebelliska sida som gör sig gällande så...
... på med den rosa rosetten!!
... och knip Tourettes på plats!!
 
Det lutar mot att dagen kommer att firas med familj och vänner för att sedan familjen kommer att fira med vänner på olika håll. Men det är väl just så det ska vara!
Vi behöver vår individualism för att det viktiga nätverket ska bli så utbrett som möjligt.
Så...
Simma lugnt!
Dränk inte sillen!
Och viktigast!... Ta hand om varandra!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0