"Den förlorade sonen..."

 ... eller dottern rättare sagt!
Idag ska vi iväg och fira gamla mamma som har fyllt.
I vanlig ordning invaderar vi matsalen på servicehemmet och som tur är kan minstingen följa med!
Det ska bli så underbart att få rå om henne ett tag igen!
Något som jag inte fattar är de föräldrar som enbart skiter i sina barn för att det inte går som de förväntar sig. Stackars barn som måste leva upp till en förälders förväntningar när inte ens förutsättningarna finns!
Nä... såga dem vid fotknölarna!
Det fenomenet ser vi både här och där när barnen får existera enbart på de vuxnas villkor.
Skrämmande och borde förbjudas!
 
Jaja, idag är en bra dag... har jag bestämt!
Jag antar att jag får peta ner de dåliga sakerna som sker under dagen i en mörk säck.
Födelsedagsfirande!
Rå om minstingen!
Och en som kommer hem efter festivalhelg!
Den tredje har varit hemma och tryggat sin gamla mammas tillvaro!
 
Hästarna är åter förpassade till beteshagen efter ett par veckors flyttande mellan rast- och skogshage.
Det har varit frustrerande för dem att svälta... för det är just vad de gör när det inte finns obegränsat med bete.
De vill bara stoppa ner mulen och slabba i  sig så mycket som möjligt så äkta hästliv skulle de aldrig klara!
Den sorten där de får vandra och leta bete.
Men så är vi ju alla till mans. Vi vill ha det där obegränsade utan att jobba för det och bara njuta på ett rosa moln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0