Chilla pung... eller nåt sånt!

Alltså!
Hur gör man när man inte längre måste vara på sin vakt 24/7?
Hur gör man för att kunna slappna av utan att börja grina?
 
Mitt normaltillstånd har blivit att hela tiden vara på spänn, att vara beredd att rycka in när (inte om) det behövs.
Med det menar jag 24/7!
En del dagar har varit sådana att jag inte ens har kunnat tagit en snabbdusch utan stressen att fort bli färdig om något händer medan jag är upptagen.
Utan att överdriva har detta tillstånd redan trädit i kraft för väldigt många år sedan.
Naturligtvis är det mina barn som äger den rättigheten på mig!
Hade den krävts av någon annan hade jag bara förpassat denne ur mitt liv.

Efter många år så har det blivit en tråkig och annorlunda lösning.
Det är inte något jag önskat men ändå tror jag att det kan bli bra så här!
Den här lösningen är drastisk, men å andra sidan har ju situationerna urartat sig drastiskt med.
Efter dessa år har även många utomstående tagit till sig att det är många situationer som inte kunnat förhindras utan att det är bakomliggande som orsakar dessa.
Några bakomliggande orsaker önskar jag att jag kunde åtgärda på lämpligaste sätt, men det är inte riktigt tillåtet.
Andra orsaker kan vi bara inte styra över!
 
Men...
Vila...
Stressa av...
Chilla...
Hur gör man?
När pressen släpper så kommer känslorna och jag är inte alls bekväm med dem!
Jag är van att stålsätta mig och köra på!
 
Jaja... skit dras till skit...
Det är väl bara att uthärda...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0